aCCIÓ SOCIAL
Proposta d’acompanyament individualitzat dirigit a persones que es troben en situació de risc d’exclusió social al barri de Rocafonda (Mataró)
Actualment acompanyem a més de 100 persones des del voluntariat!
Les propostes adaptades segons l’edat són:
Llavors
6-12 anys
aprenentatges
creixement personal
futbol amb valors
30 participants
Abaraka
12-16 anys
aprenentatges
creixement personal
futbol amb valors
32 participants
Creixent Juntes
16-23 anys
aprenentatges
creixement personal
voluntariat
17 participants
360º
+23 anys
aprenentatges
creixement personal
voluntariat
25 participants
Acompanyem les necessitats personals, cognitives, relacionals, emocionals, de la salut, espirituals… i úniques de cada persona.
Proposem alternatives adaptables i flexibles tenint en compte les experiències i les necessitats personals, cognitives, relacionals, emocionals, de la salut, espirituals… i úniques de cada persona.
Oferim suport, eines i orientació per mitjà d’espais individuals i grupals de creixement i intercanvi per promoure la igualtat en l’accés a drets i oportunitats per a totes les persones!
Aprenentatges
Oferim els recursos i les eines per ampliar coneixements respecte a les competències cognitives.
Oferim acompanyament, suport i orientació personalitzada segons les necessitats particulars i el procés vital de cada persona


Oferim alfabetització per qui té inquietud en aprendre la llengua catalana
Proporcionem dispositius electrònics per acompanyar l’etapa escolar en igualtat d’oportunitats
Ens coordinem amb els altres recursos formatius per acompanyar de manera global a cada persona, en el seu context
Creixement Personal
Oferim la possibilitat de reconèixer les pròpies experiències, compartir-les i prendre consciència de les potencialitats que té cada persona. Per mitjà de diferents dinàmiques promovem la presa de consciència en una mateixa i en la comunitat.
Oferim espais alternatius d’oci positiu, d’espiritualitat, d’artteràpia… per compartir experiències i crèixer en comunitat
Acompanyem les inquietuds de cada persona per l’equilibri en tots els aspectes de la seva vida
Creiem en la necessitat d’anar més enllà de la persona atesa i fer un treball conjunt amb el seu entorn proper
Oferim la possibilitat perquè cada persona reconegui els seus desitjos, persegueixi els seus objectius i s’enfronti als entrebancs per aconseguir ser qui somia ser



Futbol amb valors
L’espai de futbol amb valors neix de la necessitat d’oferir un espai de lleure i esport per aquells infants i joves que no tenen els recursos econòmics per participar de les extraescolars ordinàries.
Oferim un espai de creixement personal on infants i joves poden participar, gaudir i compartir els valors que comporten treballar en equip

Participem a la lliga escolar de futbol sala de Mataró amb dos equips (femení i masculí)
Més de 100 nois i noies han pogut participar dels equips de futbol de l’associació
L’activitat promou eines per la gestió i l’acompanyament emocional en un entorn lúdic

L’espai de vountariat és present en cada activitat de l’Associació, n’és el motor
Gràcies a les persones voluntàries podem atendre a 100 persones aquest any!
Totes les propostes que fem són gestionades per persones voluntàries, moltes d’elles i cada vegada més, persones que han participat com a infants i joves en les activitats d’aprenentatge, futbol amb valors o creixement personal, i que una vegada complerts els 16 anys decideixen implicar-se com a voluntàries
Cada vegada més famílies s’impliquen, de manera voluntària, per realitzar productes que podeu aconseguir a la nostra Botiga Solidària.
Les compres realitzades a la Botiga Solidrària generen recursos econòmics necessaris per al manteniment de les activitats
Coneix tots els productes que hem elaborat per tal d’ajudar-nos a finançar els projectes!
Durant els períodes de vacances és necessari seguir atenent aquestes necessitats! Oferim beques perquè les persones que participen de l’Acció Social a Mataró puguin gaudir d’activitats, àpats i acompanyament també durant els períodes de vacances:
Per Setmana Santa participen 40 infants i joves del barri de Rocafonda. És una activitat esportiva on es promou el treball en equip, la generositat, el respecte… des d’un espai alternatiu d’intercanvi i vincle
Des de fa 8 anys que a l’estiu realitzem les colònies de Viu l’Esport que acullen a infants i joves que vulguin participar.
En fa 5 que vam aconseguir les primeres 3 beques perquè 3 joves que participaven aleshores de les activitats a Mataró hi poguessin participar. Aquest estiu, tot i la situació generalitzada, vam aconseguir 18 beques!